Kategori: Aileler İçin

Ekran Resmi 2014-10-31 00.49.10

DİKKAT !!!

İNTERNETE GÜVENMEYİN. Sağlıkçı olmayan şahısların web sitelerindeki “yanlış, eksik ve eski” bilgiler çocuğunuzun sakat kalmasına ya da ölümüne sebep olabilir.

“Basit” olarak gördüğünüz bir çok uygulama küçük bedenler için çok tehlikelidir

Basit bir ilaç öyle bir hastalıkla kesişirki ölümcül yan etkiler gelişir

Hastalığın gecikmesine, sinsi sinsi iç organlarda ilerlemesine neden olur

Bilgi aldığınız siteyi hazırlayanların SAĞLIKÇI olduğundan emin olmalısınız

Alanı dışında bilgi veren insanlara ASLA itimat etmeyiniz

Forumlarda, Facebook’ta, Tweeter’de ve benzeri sitelerde ki diğer kullanıcıların önerilerini uygulamayınız. Onun çocuğunda yan etki yaptı diye sizin çocuğunuza yazılan ilacı doktorunuza danışmadan kesmeyiniz. Her insanın bünyesi FARKLIDIR !

Araştırmalar göstermiştir ki; Türkiye’de ki hasta ve hasta yakınlarının yüzde 40’ı internetten ilaçlarını araştırıyor.

Biz hekimler internette karşılaştığımız bir bilginin kaynağına ve yayımlanma tarihine bakmadan o bilgiyi ASLA dikkate almayız.

BAŞIMDAN GEÇEN BİR OLAYI PAYLAŞMAK İSTİYORUM SİZLERLE;
Haşarı bir hastam vardı, ismi Mert. Çok iyi anlaşırdık, muayenede hiç korkmaz, büyük adam gibi konuşurdu, doktorlar, hemşireler çok severdik onu, besbelli adı gibi “mert” bir delikanlı olacaktı.

İlerleyen süreçte ufaklığa astım tanısı koyduk ve soluk borusu açıcı ilaçlar reçete ettik.

Bir gece acil servisin önüne hızla bir ambulans yanaştı, acil odasına girdiğimde Mert’i sedyede hareketsiz yatarken gördüm, hemen müdehale ettik, solunum cihazına bağladık. Malesef beyni uzun süre oksijensiz kaldığı için ciddi sakatlıkları oluştu.

Öğrendik ki memlekete gitmişler, annesi reçetedeki ilaçları internette araştırmış. İlaçlardan birinin kalbin hızlı atmasına neden olduğunu okumuş ve ilacı vermemiş. Oysa ki o ilacın kalp ritmini hızlandırma etkisi beklenen bir etkiydi, biz Mert’in kilosuna göre doz ayarlayıp yazmıştık, etkisi, yan etkisinden çok çok daha önemliydi, hayatiydi… Annesine bunları anlatmıştık oysa ki…

Ağlayarak;
– Hocam bi sitede birinin hava tedavisi verince çocuğunda ritim bozukluğu olmuş bende çok korktum çiğneme ilaçları var zaten dedim, bunu vermedim. 1 günde kötüleşti…

dedi…

İnanın bana, bu tip acı olayları bizim kadar yaşasanız ASLA İNTERNETTEN OKUDUĞUNUZ BİLGİYİ DOKTORA DANIŞMADAN UYGULAMAZDINIZ…

En Güncel Makaleler