Kategori: Aileler İçin

aşı sorusu

 

AŞI SONRASI GELİŞEN ATEŞE İLİŞKİN

SORULARINIZIN CEVAPLARI

Ateş vücudun tepkisidir. Bu bazen bir enfeksiyona, bazen hormonal ritim değişikliklerine, bazen vücuttaki savaşa karşılık vücudun verdiği bir yanıttır

Ateş vücudu korumak için vardır

Ateş düşman değil dosttur

Ateş 41 derece üzerinde uzun süre yüksek kalmadıkça vücuda organik bir zarar vermez

Aşılar çeşitlidir, aşılar hayati öneme sahip ilaçlardır ve düşük dozlarda mikrop ya da mikrobun bir parçasının vücuda zerkedilmesiyle vücudun mikrobu enfeksiyon gelişmeden önce tanıması ve bu mikroba karşı önceden hazır olmasının sağlanması için yapılır

Aşıların içerisinde kanser yapan bir madde yoktur. Bir maddenin çoğu zarar azı karardır. Bu nedenle aşılardaki koruyucu maddelerle ilgili yapılan asparagas haberleri okurken bu hususu hesaba katınız. Örneğin bir elma faydalıdır ancak 50 kilo elmayı yemeye çalışırsanız ölebilirsiniz

Komşunuzun çocuğu aşılanırsa sizin çocuğunuzda korunmuş olur. Bunu unutmamalısınız

HER AŞIDAN SONRA ATEŞ GÖRÜLÜR MÜ?

Hayır, bu çocuğun aşıya yanıtı ile ilgili bir durumdur. Aşıya yanıt vermesi aşının tuttuğunun göstergelerinden biridir. Özellikle canlı aşılardan (Su çiçeği, 5’li karma vb…) sonra ateş görülsede, ateş her aşı sonrası görülebilir. Her çocukta da bu ateşin derecesi farklı seyredebilir. Kiminde en fazla 37’ye kimindeyse 39’a kadar yükselebilir

AŞI ATEŞİ DİĞER ATEŞLERDEN DAHA MI TEHLİKELİDİR?

Hayır, aynıdır

AŞI ÖNCESİ ATEŞİ ÇIKMAMASI İÇİN ATEŞ DÜŞÜRÜCÜ İLAÇ VERELİM Mİ?

Önermiyorum

AŞI ÖNCESİ YA DA SONRASI ATEŞ DÜŞÜRÜCÜ VERMENİN NE TÜR BİR OLUMSUZ ETKİSİ OLUR?

Aşının etkisini azda olsa düşürdüğünü gösteren araştırmalar vardır. Bu istenmeyen bir durumdur. Aşının her zerresine bebişin ihtiyacı var. Ayrıca uygunsuz ateş düşürücü verilirse bu gereksiz ilaç yükü, anlamsız ve faydasız bir müdehale olur

AŞIDAN SONRA ATEŞ KAÇ DERECEYE ÇIKARSA ATEŞ DÜŞÜRÜCÜ VERİLİR?

Aşı ateşinden sonra SADECE ATEŞ YÜKSEKLİĞİ nedeni ile ateş düşürücü verilecekse sabırlı olunmalıdır. Aşı sonrası ateş koltuk altından ölçümle 39 dereceyi geçmiş ya da aşıya bağlı bebişte huzursuzluk (Küçük bebeklerde huzursuzluk ağrının bir göstergesidir) varsa Parasetamol türü ateş düşürücü-ağrı kesiciler verilebilir. Bu derecenin altında ve çocukta ağrı belirtisi yokken; Ilık su uygulaması, ılık duş, bol su içirme, gevşek giysiler giydirme, saatlik ateş takibi yapmanız yeterlidir. Bu uygulamaları doğru ve sabırla yaparsanız ateş düşecektir.

AŞI ATEŞİNDEDE HAVALE OLUR MU?

Aşı ateşinden sonra havale görülebilir. Gripten sonra da havale görülebilir. Havale çocuğa zarar vermez (Artık bunu biliyorsunuz). Sadece sizi üzer. Eğer “Aşının etkisini bozarsa bozsun, ilaç yükü olursa olsun, ben üzülmek istemiyorum” diye düşünüyorsanız Ateş düşürücü vermek için karar sizindir.

Unutmayın; Havale 37 derecede de gelişebilir, ateş düşürücü vermeniz havale geçirmesini engellemez.

Mutlaka okunmalı, yazının üzerine tıklayınız: Ateşle ilgili HERŞEY

Dr. Attila Alp GÖZÜBÜYÜK

Önerilen Çocuk Sağlığı Makaleleri